نیایش عزیزمنیایش عزیزم، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 2 روز سن داره
امیرعلی جونامیرعلی جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره

ثمره ی عشق

ما همه آفتاب گردانیم

1390/6/2 14:30
نویسنده : مامانی
843 بازدید
اشتراک گذاری

گل آفتاب گردان رو به نور می چرخد و آدمی رو به خدا.ما همه آفتاب گردانیم...

اگر آفتابگردان به خاک خیره شود و به تیرگی ؛ دیگر آفتاب گردان نیست .

آفتاب گردان به من گفت: وقتی دهقان بذر آفتاب گردان را می کارد، مطمئن است که او خورشید را پیدا خواهد کرد.

آفتاب گردان هیچ وقت چیزی را با خورشید اشتباه نمی گیرد، اما انسان همه چیز را با خدا اشتباه می گیرد.

آفتاب گردان راهش را بلد است و کارش را می داند.او جز دوست داشتن آفتاب و فهمیدن خورشید کاری ندارد.دلخوشی آفتاب گردان تنها آفتاب است.

و همه زندگی اش را وقف نور می کند ، در نور به دنیا می آید و در نور می میرد . نور می خورد و نور می زاید .

آفتاب گردان با آفتاب آمیخته است و انسان با خدا..."بدون آفتاب ، آفتاب گردان می میرد و بدون خدا، انسان"

آفتابگردان گفت : روزي که آفتابگردان به آفتاب بپیوندد ، دیگر آفتابگردانی نخواهد ماند و روزی که تو به خدا برسی ، دیگر " تویی " نمی ماند .

و گفت من فاصله هایم را با نور پر می کنم ، تو فاصله ها را چطور پر می کنی ؟

آفتابگردان این را گفت و خاموش شد . گفتگوی من و آفتابگردان نا تمام ماند . زیرا که او در آفتاب غرق شده بود .

جلو رفتم بوییدمش ، بوی خورشید می داد . تب داشت و عاشق بود . خداحافظی کردم ...

داشتم می رفتم که نسیمی رد شد و گفت : " نام آفتابگردان همه را یاد آفتاب می اندازد ، نام انسان آیا کسی را به یاد خدا خواهد انداخت ؟ "...

 

عرفان نظر آهاری

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

جیگرای عمه مائده
2 شهریور 90 12:47
خدا واقعا بهتون صبر بده. مرگ جوون آدمو میشکنه.
هر وقت نوشته های شما رو دریاره دائی علی میخونم، از ته دلم اشک می ریزم.
خدا رحمتش کنه.
اون توی بهشته.
شما سعی کنید به زندگی برگردید. زندگی ادامه داره. نیایش یه مامان با روحیه و قوی میخواد...
میدونم خیلی خیلی سخته اما شما روحیه بقیه رو برگردونید.
امیدوارم خدا کمکتون کنه تا از زیر بار این غم سنگین زودتر کمر راست کنید.


ممنون خانومی ببخش اگه ناراحتتون کردم شاد باشید همیشه و بازم ممنون پیش ما اومدی
نیلوفر آبی (خاله ی نیایش )
2 شهریور 90 17:39
خیلی قشنگ بود خواهری .
مامان ماهان
3 شهریور 90 0:57
خدا روح برادر مهربونت و شاد کنه خیلی خیلی زیبا بود عزیزم از خوندنش لذت بردم گلم
ن.م
3 شهریور 90 1:31
خیلی متن قشنگی بود عزیزم.
مامان پریسا
4 شهریور 90 12:10
سلام گلم به خاطر دختر گلت خودترا خوشحال نشون بده روحیش اذیت میشه. عزیزا که هیچ وقت از یاد ما بیرون نمیرن. بااین دختر گل بیا پیشمون یه کم از پریسا خراب کاری یاد بگیره.
مامان آبتین
4 شهریور 90 13:38
مطلب آفتابگردون بسیار عالی بود دستت درد نکنه مامان نیایش جون
زهره مامان هلیا
5 شهریور 90 0:05
مطلب جالبی بود ممنون
سمیه: مامان مسیح
6 شهریور 90 9:39
سلام خاله جون.....بیا پیشمون...ما آپیم با پست جشن تولد مسیح کوچولو... با تفسیر و تصویر...
مامان پارسا جون
6 شهریور 90 11:44
سلام عزیزم خوبی؟ ممنون من هم شمارو لینک کردم عزیزم از طریقیه سایت هستش که آدرسش رو خصوصی واست میزارم
مامان مهرسا
7 شهریور 90 13:55
باریکلا به این دختر مومن و خوب که پا به پای مامانش بیدار مونده التماس دعا نیایش خانوم خوشگل


ممنون محتاجیم به دعا
مامان سهند
8 شهریور 90 9:15
سلام عزیز دلم ممنونم که قابل دونستید و به ما سر زدید خاله جون هر کاری کردم توی پست بالایی نتونستم کامنت بزارم یعنی باز نشد، این دختر ناز خاله خیلی خیلی خوش ادا و بامزه شده ماشاءالله به جونش عزیزم من راجع به از شیر گرفتن سهند فکر میکنم دارم موفق میشم خدا شما رو هم کمک کنه راستش من خیلی دلشوره داشتم و هنوز هم دارم ولی با یه کم صبر و حوصله درست میشه فقط کافیه که اول خودت بخوای که بخواهی از شیر بگیریش امیدوارم موفق باشی


ممنون عزیزم موفق باشی پسر گلت رو ببوس
الهام مامان رامیلا
8 شهریور 90 16:23
____________@@_@__@_____@ ___________@@@_____@@___@@@@@ __________@@@@______@@_@____@@ _________@@@@_______@@______@_@ _________@@@@_______@@______@_@ _________@@@@_______@_______@ _________@@@@@_____@_______@ __________@@@@@____@______@ ___________@@@@@@@______@ __@@@_________@@@@@_@ @@@@@@@________@@_____ _@@@@@@@_______@_____ __@@@@@@_______@@_____ ___@@_____@_____@_____ ____@______@____@_____@_@@ _______@@@@_@__@@_@_@@@@@ _____@@@@@@_@_@@__@@@@@@@ ____@@@@@@@__@@______@@@@@ ____@@@@@_____@_________@@@ ____@@_________@__________@ _____@_________@_____ _______________@_____ ____________@_@_____ عیدتون مبارک
عمو روحانی
12 شهریور 90 12:09
ببخشید یادم رفت تو نظر قبلی معرفی کنم . خدا نگهدارتون .ممنون از ابراز محبتتون
نازنین نرگس نفس مامان
20 شهریور 90 11:40
نگفته بودید ساکن مشهدید عزیزم


چرا فکر می کنم یه بار بهتون گفته بودم اون روز که برای شبای احیا رفته بودید حرم گفتم ما که کمتر سعادت داریم یادته؟
نازنین نرگس نفس مامان
20 شهریور 90 11:42
راستی قران سر گرفتن نیایش کلی قشنگ و دلنشین بود


ممنون عزیزم خدا نازنین نرگس جون رو به حق همین قرآن برات حفظ کنه


niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ثمره ی عشق می باشد