نیایش عزیزمنیایش عزیزم، تا این لحظه: 14 سال و 6 ماه و 26 روز سن داره
امیرعلی جونامیرعلی جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 7 روز سن داره

ثمره ی عشق

خاکِ خوشبخت...

1391/11/1 16:26
نویسنده : مامانی
2,084 بازدید
اشتراک گذاری

سر تا پای خودم را که خلاصه میکنم می شوم قد یک کف دست خاک که ممکن بود یک تکه آجر باشد توی دیوار یک خانه، یا یک قلوه سنگ روی شانه ی یک کوه، یا مشتی سنگ ریزه تهِ تهِ اقیانوس ...

یا حتی خاک یک گلدان باشد،همین گلدان ِ پشت پنجره...

 

یک کف دست خاک ، ممکن است هیچ وقت هیچ اسمی نداشته باشد و تا همیشه خاک باقی بماند، فقط خاک...

اما حالا یک کف دست خاک وجود دارد که خدا به او اجازه داده نفس بکشد ،ببیند، بشنود، بفهمد،جان داشته باشد...

یک مشت خاک که اجازه دارد عاشق بشود ، انتخاب کند ، عوض بشود ،تغییر کند.

وای خدای بزرگ ، من چه قدر خوشبختم ، من همان خاک انتخاب شده هستم ،همان خاکی که با بقیه خاک ها فرق دارد...

من آن خاکی هستم که توی دست های خدا ورزیده شده ام و خدا از نفسش در آن دمیده ، من آن خاک قیمتی ام...

حالا میفهمم چرا فرشته ها آن قدر حسودی شان شد...

اما اگر این خاک، این خاک برگزیده ، خاکی که اسم دارد ، قشنگ ترین اسم دنیا را ،

خاکی که نور چشمی و عزیز دردانه ی خداست...

اگر نتواند تغییر کند ، اگر عوض نشود ، اگر انتخاب نکند ، اگر همین طور خاک باقی بماند....

اگر آن روز که قرار است برگردد و خودش را تحویل ِ خدا بدهد ، سرش را بیندازد پایین و بگوید :

ای کاش خاک بودم....

این وحشتناک ترین جمله ای است که یک آدم می تواند بگوید، یعنی اینکه حتی نتوانسته خاک باشد چه برسد به آدم !

یعنی اینکه...

خدایا دستمان را بگیر و نیاور آن روزی را که هیچ آدمی چنین بگوید...

عرفان نظر آهاری

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

خواهرت
1 بهمن 91 16:39
بسیار زیبااااااااااااا


ممنونم عزیز دلم
آسمونی ها
1 بهمن 91 17:29
چقدر زیبا بود!


ندا مامان نيايش
1 بهمن 91 20:03
واي . خيلي زيبا بود . اشك تو چشام جمع شد .
باورت ميشه زهره جون الان كه نشستم پاي كامپيوتر همش دلم مي خواست برم از نوشته هاي اين نويسنده خوش ذوق يه متني پيدا كنم و بگذارم توي وبلاگ نيايش .
دوستون داريم مثل هميشه ... من و نيايش ...



سلام عزیزم به به چه عجب دلمون براتون تنگ شده بوداااااااااااا
ممنون از نظر لطفت اگه دوست داشتی همینم میتونی بذاری تو وبلاگش عزیزم
مامان یه فسقِلی
1 بهمن 91 22:15
وصف آفرينش انسان دركلام امام علي(ع):

خداوند سبحان اززمين خاكي مخلوط جمع كرد كه هم سفتي درآن ديده شود وهم نرمي، هم شيرين بود هم شور!

به اين خاك آبي افزود وآنرا خالص نمود. بعدازاين خاك خالص شده وپاك را به رطوبتي آميخت تا آن حد كه بصورت گلي چسپنده درآمد.

ازاين گل، وجودي پديد آورد با پيكره اي متصل واعضاي منفصل. گل را خشك كرد تا اجزايش پيوند خورد وآنرا فرصت داد تا سخت ومحكم گردد، براي مدتي معيني وفرصت مشخصي.

آنگاه خداوند از روح خود درگل جامد دميد وآنرا وجود انساني بخشيد.


خیلی قشنگ بود ممنون
مامان یه فسقِلی
1 بهمن 91 22:16
__ (¯`·.·'¯) _______
___ `·.,(¯`·.·'¯) _____
_______ `·.,(¯`·.·'¯) __
___________`·.,.·´ ___

قـــــــــــدر وجــــــــــــــودت رو مــی دونم، زهـــــــــــره جونم


مهربونی عزیزی قدر ِت رو میدونم
الهه مامان یسنا
2 بهمن 91 10:07
سلام عزیزم خیلی این پست به دلم نشست. راستی محبتت رو هم گرفتم از پشت پچ پچ ها. مرسی که این قدر جامع راهنمایی کردی. ببوس نیایشم رو . بهتر شده راستی؟


سلام فدات شم الهه جون ماهی به خدا منم ممنونم از محبتت هات خدا رو شکر بهتریم می بوسمت
مامي كيانا
2 بهمن 91 11:18
آميـــــن


مامان پرنیان وپارمیس
2 بهمن 91 20:43
خیلی زیبا بود.بازم برامون بزار.


ممنون نگاهت زیباست
مامان نيروانا
3 بهمن 91 7:54
حظ كردم زهره جونم، ‌انتخابت عاليه،‌همرنگي روح تو و عرفان نظرآهار، واي خداي من
اول صبحم نور شد. نور باشي،‌در كف دستان خدا


نور باشی نور...
هر چی دارم از حضور پر نور و گرم شما دوستای گلمه ممنونم همیشه ازت به خاطر نظرای نابت و خوشگلت هایت عشق و محبتی
مادر کوثر
3 بهمن 91 10:42


خیلی خیلی خوشگل بود مامانییییییییییییییی


خوشحالم که خوشت اومده عزیزم ممنونم
مامان تسنیم سادات
3 بهمن 91 10:44
چه قدر قشنگ مخصوصا اون یک مشت خاک ....



فدات ممنونم عزیزم
مامان امیرحسین
4 بهمن 91 14:21
خیلی زیبا بود.ممنون خانومی.


ممنون از حضور شما و نگاه قشنگت
خواهر فرناز
5 بهمن 91 20:51
سلام
ما آپیم
بهمون سر بزنید
[بوسه]


سلام خدمت میرسم
مادر کوثر
7 بهمن 91 8:09
عزیزممممممممممممممممممممممم
مرسی از حضور و نظرت و این همه شجاعت
ممنونم که به جمله ی "عمرا اگه بتونید حدس بزنید" توجه نکردی
مرسی از دقت و لطفت


قربونت عزیزم خواهش میکنم خوشحالم که یه دونه اش رو درست گفتم ولی لطفا زودتر رمز گشایی کن
مامان نسترن
7 بهمن 91 14:34
دوست خوب ومامان مهربون سلام. با یه دنیا شرمندگی از دیر سرزدنم و احوال پرسی. چندماهی بودکه درگیر جابجایی خونه بودم و تا امروزهم نت قطع بود. امیدوارم بتون بعد این مرتب بهت سر بزنمو نوشتههای زیباتو بخونم


سلام عزیزم خیلی ممنون که تشریف آوردی ان شالله همیشه شاد باشید و خسته ی اساس کشی نباشید خدمت میرسم
مامان آناهيتا
7 بهمن 91 15:25
من از نوشته هاي زيباي عرفان نظر آهاري كيف مي كنم. ممنونم براي اين پست دلنشينت دوست جون.


ممنون از حضور گرمت و نگاه قشنگت
مامان امیرناز
7 بهمن 91 18:16
خیلی خیلی قشنگ بود لذت بردم مرسی عزیزم عکساشم خیلی هماهنگ بود


خوشحالم که خوشت اومده ممنون از نگاه قشنگت
مامان پریسا
14 بهمن 91 9:03
سلام زهره جون.
عالی بود عزیزم.


سلام مریم جون ممنونم عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ثمره ی عشق می باشد