نیایش عزیزمنیایش عزیزم، تا این لحظه: 14 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره
امیرعلی جونامیرعلی جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 4 روز سن داره

ثمره ی عشق

این روز های نیایشم...

1390/6/6 10:03
نویسنده : مامانی
2,948 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دختر شیرین زبونم که این روزا اینقدر بامزه شدهزبانعسلم میدونی خیلی شیطون شدی و بعضی وقتا واقعا آخر روز از خستگی میفتم آخه تو پر انرژی و من...

عزیزم تو تقصیر نداری که اینهمه شادی و پر جنب و جوش اشکال از منه که خسته و کم صبرم ولی خب بازم همه سعی ام رو می کنم که برات همیشه وقت بذارم برای تو بیشتر از همه...

دنیای زیبا

خب بذار قبل از هر چیز از شب های قدر بگم که پا به پای مامان و بابا بیدار موندی و شب زنده داری کردی قربونت بشم من عزیزم که خیره شده بودی به تلویزیون و دوست داشتی مثل همه قرآن رو سر بگیری و دعا کنی...

شب قدر

 خدایا خودت مراقب همه کوچولو ها باش ، خدایا همه کوچولو ها رو برای مادر و پدرشون سالم نگه دار،خدایا همه بچه های مریض رو شفا بده... الهی آمین

دنیای زیبا

عاشقتم عزیزم عمرم جونم قلببغلقلبدخترم جدا از شیطونی هات و ورووجک بازی هات که خیلی شیرینه، حرف زدنت الان خیلی خیلی با مزه شده و هر چی رو که می شنوی میخوای هر جور که شدی تکرار کنی بعضی وقتا یه کلمه ای از خودت در میاری که واقعا خنده داره شیرین زبون مثلا به ناخن گیر میگی ناخونونابروچند روز پیش هم برا ی اولین بار در حالی که بیدار بودی تونستم همه ناخن هات رو بگیرم آخه همیشه دستت رو میکشیدی و نمی ذاشتی و من همیشه مجبور بودم وقتی خوابت میبره این کار رو بکنم ولی چند روز پیش وقتی داشتم ناخن هام رو میگرفتم اومدی نشستی کنارم و گفتی مامان من نانو خون و بعد به راحتی دستت رو دادی به من تا ناخن هات رو بگیرم و هر کدومش رو هم میگرفتم می خندیدی خدا رو شکر...

نمیدونی هر کلمه ای که یاد میگیری و درست بیان میکنی چه قدر مامان و بابا رو خوشحال میکنهمژهتازگی هم که همه چی رو پشت سر هم میگی و ما رو هم ذوق زده می کنی ،فدات شم با این حرف زدنتماچ

دنیای زیبا

غیر از کلمه هایی که چند وقته پیش توی فرهنگ لغت کوچولوت نوشته بودم که درست میگی و همش رو هم سر جاش به کار میبری تشویق ، الان کلمه های جدیدی هم  یاد گرفتی که خیلی با مزه میگی و کاملا درست الهی مامان فدات شه گل نازمماچ

شیرین واژه های دخملی:

 بچه ، بچه ی بد ، چپه ،حالا، الان ،همین الان ، تموم ، نخ دندون، لبِ خندون،

کم کم ، لالایی، ماشین، بعدی،پاک، کامل، تعطیل، اَدا ،

 جان، جون ،خاله جون،بابایی جون...، آخ جون، آش، دنده، اون تو، آبِ انگور ،داده، پول

 مامانِ من، کلاه، تـل، بله بله، عمه مینو، کادو، خونه، پایین،

 چتر، کیه کیه؟، دالی ، قاب، داده، گل لاله، ماه،اون بالا، دایی علی،(حیف وقتی می تونی بگی که دیگه خودش نیست هر چند می دونم می شنوه صدات رو ) بالا بالا، 

کاکائو ،حُباب، آخ آخ، خونی، تند تند.. 

دنیای زیبا

 ابا بادی= اسباب بازی ، بادی چادی=بازی شادیدنیای زیبا

پاکه آبی=پارک آبی، هویا=هورا، شینا=شنا، او بو تو=اتوبوس، بابای=بای بای

آیه = آره ، بُیو=برو ، بُبل=بلبل، خَبا=خراب، میخوان=می خوام، قابِ عت=قاب عکس،

 نَمو=زنبور ،بی یو =بیرون ، گَم=گرم ،پویه=پوشک، شیا=سیاه ، آچ = قاچ ،نمین=زمین ایشان=ایناهاشبغلعموآ=عموها، توتوآ=تو تو ها(همه جمع های "ها" رو" آ "می گی)

بعضی جمله هات هم اینجوریه عسلم مثلا میگی :

 نی نی گیه نه خنده یعنی نی نی گریه نکن بخند ...

دنیای زیبا

من حموم تمی عدی(من رفتم حموم تمیز شدم عزیز شدم) ، مامان چایی من تموم (مامان چایی من تموم شد)مامانی من پلو دووو (دوست دارم) یا من الان آلو (می خوام) ، یا الان من این پات (الان اینو پام کن ) چون گفتم بیا پات کنم تو هم میگی پات چشمکیا میگی بابا پا نما خون (بابا پا شو نماز بخون)نیشخندهنوز فعل ها رو درست و حسابی یاد نگرفتیافسوس 

ولی فعل های بدو ، بیا ،بده رو خیلی می گی مخصوصا بیا رو که هر وقت من می خوام یه کاری بکنم میای و دستمو میکشی و همش می گی مامان بیا بیا، بدو بیا ، بیا الان،الان مامان اینقدر می گی که مجبور بشم هر کاری دارم ول کنم بیام ببینم چی می گیچشم

وقتایی هم که دوست داری یه چیزی بخوری وقتی برات میارم میگی: به به اینقدر با مزه میگی  و صدات رو میکشی که واقعا دل آدم آب میفته مثلا میگی به به پلو  یا به به هلو 

یا می گی من پالِل دُیو(من پازل رو درست کردم ) قبلا هم بازی می کردی با پازل و لِگو هات ولی زود حوصله ات سر می رفت ولی تازگی خیلی دوست داری باهاشون بازی کنی و چیز بسازی خیلی لگو هات رو قشنگ رو هم می چینی و می یای با ذوق به ما نشون میدی فدات شمقلببه لِگو هم میگی حِلو مثل hello!!!!!!!!!

وقتایی هم که برات کتاب می خونم وقتی یه کتاب تموم میشه بدو بدو میری یه کتاب دیگه میاری و می گی حالا این و وقتی دارم می خونم ورق می زنی و میگی بعدی نیشخند... به کتاب هم میگی کیبازبانو بعضی وقتا هم میگی مامان کیبا می خون (بخون)...

یا مثلا میگی من دَیا دووو آب بادی = من دریا و آب بازی دوست دارم (وقتی عکسای مسافرت شمال رو که پارسال با هم رفته بودیم می بینی همش اینو میگی)

یا مامانی من نی نی لالایی یعنی من نی نی ام رو لالا کردم مامان

 آخه میدونی تازگی ها همش عروسکت رو میذاری رو پات و اینقدر با مزه خودتو تکون میدی مثلا داری می خوابونیش و همش هم بهش میگی: لالا پی پی (پیش پیش) ، ادای مامان رو در میاری و بعد هم همون جوری رو پاهات خم میشی و بوسش میکنی الهی فدات شم عزیزم می دونی انگاری مادر بودن تو ذات دخترهاست...

دنیای زیبا

کلا تازگی محبتت خیلی گل کرده و عروسک هات رو محکم بغل می کنی و می چسبونی به خودت و میگی دووو و هی بوسشون می کنی

دنیای زیبا 

یا تلفن رو بر می داری و شروع میکنی به صحبت با خودت مثلا میگی: من حوب (خوب) خاله حوب مامان حوب بابایی حوب من ددر تاب بادی

من آب بادی حموم اووووووووووم ...من الان خاله بادی ،توتو بادی، هاپو بادی ، اوووووم مامانی دووو ، من لالا تموم تمووووووم

همه اینا رو پشت سرهم میگی ها بعضی وقتاش هم وسطش اوم اوم میکنی مثلا داری فکر میکنی...خیلی دوست داری با تلفن صحبت کنی هر کی زنگ میزنه بدو بدو میای و در حالی که داری تلفن رو از دست من می کشی همش می گی من الو من الو

دنیای زیبا

یکی دیگه از کلمه هایی که این روزا شده ورد زبونت طلا بلا ست همش دور خونه راه میری و میگی طلا بلا از وقتی بابایی بهت میگه شیطون بلا جیگر طلا تو هم خوشت اومده و همش تکرار می کنی گلم

دنیای زیبا

راستش رو بخوای خیلی حرف می زنینیشخنداین خیلی خوبه دختر گلم چون با حرف زدن زیاد کم کم همه چیز رو یاد می گیری تمام سعی ات رو می کنی که همه چی رو درست بگی و خیلی هم با مزه تکرار میکنی و واقعا هر روز داره به گنجینه لغاتت اضافه میشه ولی خب مهم ترش می دونی چیه این که همه حرفای منو می فهمی هر چی بهت می گم... معنی همه چیز رو خوب متوجه میشی و به حرفم گوش می کنی خدا رو شکر که حرف هام رو می فهمیماچ

می دونی گلم همه شیرین کاری هات و شیرین زبو نی هات ذوق زده ام میکنه ولی یه کاری که می کنی که تمام خستگی هام از تنم می ره بیرون برام یه حال دیگه ای داره اونم اینه که بعضی وقتا که حتی من هواسم نیست یهو می یای و از پشت سرم دستاتو میندازی دور گردنم و میگی مامان دوووو نمیدونی چه حس خوبی دارم وقتی اون طوری بغلم میکنی و بهم میگی که دوسم داری ...

زیبا 

 درسته هنوز نمیتونی درست بگی ولی برای من یک دنیا می ارزه چون پر از احساسه چون خود جوشه چون پاکه و با خودم میگم تا جایی که میتونم باید بهت بگم دوستت دارم تا تو هم یاد بگیری که به پدر و مادرت و به هر کی که دوسش داری اینو بگی فرشته کوچولوی من....

راستی یادم رفت بگم 4 تا دندون نیشت هم داره با هم در میاد الان دیگه 8 تا بالا داری 8 تا پایین مبارک باشه ولی خب این مروارید های سفید که می خواد در بیاد بد جوری داره اذیتت می کنه خیلی کم غذا شدی گلم و البته یه خرده بهونه گیرناراحت 

یه راستی دیگه چشمک:

 23 ماهگیت مبارک گل ناز من زود گذشت مگه نه؟ یه ماهه دیگه 2 سالت میشه خدا همیشه نگه دارت باشه...

زیبا

دنیای زیبا

اینم صدای بلبل من:


( روی علامت play کلیک کنید )


Upload Music

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (36)

الهام مامان رامیلا
6 شهریور 90 13:12
ناز بشی دخمل با اینهمه کارهای خوشمزه وای که خیلیی باحالی نیایش با اون صدای نازت کاش رامیلا هم اندازه تو بود خیلی نازی مامانش دستت درد نکنه که کارهاش رو براش می نویسی


ممنون عزیزم لطف داری رامیلا جون هم بزرگ میشه کم کم هر دورانی شیرینیه خودش رو داره
مامان سانای
6 شهریور 90 15:01
ماشالله به این دختر ناز نازی . فکر کنم شما مشهد زندگی می کنید حرم امام رضا رفتنی ما رو هم دعا کنید شاید بطلبه سانای جان را پا بوسش بیاریم


ممنون خانومی لطف داری آره عزیزم
اگه خودمون رو بطلبه حتما دعاگوی شما هم هستیم
مامان سانای
6 شهریور 90 22:55
در قسمت امکانات دیگر برای جستجو ،گوگل را قرار دادین مثل اینکه کار نمی کنه .البته من هم به وب دخترم اضافه کردم اونجا هم کار نکرد لطفا یه نگاهی بکن وبه من هم خبر بده
مامان سانای
6 شهریور 90 23:07
نه مشکل ندارهکار می کنه من یه خورده عجولم


قربونت برم عزیزم سوالی داشتی حتما بپرس
خاله
7 شهریور 90 0:25
الهی قربونت برم خاله با اون صدای نازت .... که وقتی هم گفتنت تموم میشه میگی تموم ....
نفس من . از سه ساعت پیش که رفتی خونتون تا حالا دلم کلی برات تنگ شده!!!
دوست دارم خاله جون شیرین زبون .


منم دوست دارم خاله اینقده دلم برات تنگ میشه......
مادر نیایش کتاب آفرینش
7 شهریور 90 9:26
ممنون عزیزم . خوشحالم که خوشتون اومد .
راستی خوش به حالتون .
من اصلا انشای خوبی ندارم و نمی تونم خاطرات نیایش رو براش بنویسم .
امیدوارم بزرگ که شد منو به خاطر این کوتاهی ببخشه .


ممنون عزیزم لطف داری اینطوری فکر نکن هر مادر می تونه برای بچه اش بنویسه در قید و بند هیچی نباش راحت بنویس
مامان رها
7 شهریور 90 10:30
الهی فدای تو دخمل ناز بشم من التماس دعا خاله !حتما دعا کردنی ما رو هم فراموش نکن شیرین زبون خیلی جیگری


ممنون خاله جون محتاجیم به دعا
مامان رها
7 شهریور 90 10:32
عزیزم شرمنده راهنماییم میکنی من هم عکسهای را رو کنار صفحه قرار بدم؟
زهره مامان هلیا
7 شهریور 90 10:53
سلام نیایش جونی فدای اون شیرین زبونیات با اون پات گفتنت چقدر این بچه ها ناز میشن وقتی هرچی میگی همونو برات تکرار می کنن


سلام ممنون خاله آره خیلی شیرینه
مامان مانی جون
7 شهریور 90 15:06
سلام ممنون بابت تبریکتون
مامان سارا
8 شهریور 90 8:43
موش موشك يا به قول سارا"موموشك" تو از حالا اينهمه شيرين زبوني مي كني، بعدا مي خواي چه جوري دلبري كني عزيزم.


مثل سارا جون شما!
مامان ماهان
8 شهریور 90 9:09
واااااااااااای خدای من ببین چطوری داره دعا میکنه
قبول باشه عزیز دلم ...
چقدر شیرین زبونی طلا بلا
قربون صدای قشنگت برم من که اینقدر ناز حرف میزنی
خدا حفظش کنه نیایش نازمو
استشمام عطر خوش بوي عيد فطر از پنجره ملکوتي رمضان گواراي وجود پاکتان




ممنون عزیزم عید شما هم پیشاپیش مبارک باشه
مهرانه مامان مهرسا
8 شهریور 90 9:11
سلام طلا بلا تو پالِل دُیو منم تورو دُیو عسيسم


ممون(ممنون) خاله دوووو(دوست دارم)
مامان رها
8 شهریور 90 10:06
سلام عزیز دلم خیلی ممنون که راهنماییم کردی دوست جونی خیلی دوست دارم روی نیایش رو هم از طرف من ببوس


خواهش می کنم خانومی شما هم رها جونو ببوس
سمیه:مامان مسیح
8 شهریور 90 12:24
سلام عزیزم..خوبی ؟ ماشالله به نیایش جون که اینهمه کلمه بلده و اینقده ناز حرف میزنه...
عزیزم یه خصوصی داری


ممنون عزیزم
سمیه:مامان مسیح
8 شهریور 90 12:25
شرمنده... می خواستم بدونم عکس پروانه ها رو چطوری تو زمینه ی وبلاگت گذاشتی...منظورم اون متحرکا که پرواز میکنن نیست... پروانه های نقاشی رو میگم که به جای بکگراند گاشتی... راهنماییم میکنی ...؟
حاج حمید
8 شهریور 90 15:07
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما با آرزوي استجابت نيايش هاي خالصانه و مهر قبولي دعاهاي شبانه و اجر طاعت و اطاعت و تهذيب نفس ، عيد سعيد فطر ، عيد آسودگي از آتش غفلت و رهيدگي از زنجير نفس بر شما و تمامي مسافراني که از ميهماني خالق برگشته‏ اند و نفس‏هاشان، عطر «توبه» مي‏دهد مباركباد یا علی مدد ... التماس دعا
خاله
8 شهریور 90 16:20
وااااای چقدر این عکسا و متنهایی که سمت راست وبلاگ گذاشتی خوشگل و با مزه است
قربون جیگر برم من


منم قبونت میرم خاله
سمیه:مامان مسیح
8 شهریور 90 16:45
گلم...خصوصی داری


شما هم داری عزیزم!!!
مامی کیانا
8 شهریور 90 17:53
ماشالا دختر نازنازی تو این چندوقت چقدر خوب پیشرفت کردی جونم
میگم باید واسه خودت یک مترجم استخدام کنی ها نیایش عزیز شما مثل فرشته ها پاکی دعاهاو نیایش هات ایشالا قبول باشه


ممنون خاله جون
زهره مامان هلیا
8 شهریور 90 19:03
نیایش جون بالاخره صداتو شنیدم چقدر ناز حرف می زنی


مموووون گووو خاله ناااا(ممنون گوشاتون ناز میشنوه خاله !!!!


مامان علي
9 شهریور 90 0:27
گلخنده شوال به ناهيد مبارك ابروي خوش ماه به خورشيد مبارك آمد خبر از عرش ، وداع رمضان است عيد است به ياران خبر عيد مبارك
مامان پریسا
9 شهریور 90 10:20
سلام به دوست عزیزم. عید شما مبارک


شاد باشید عیدتون مبارک
mamane amir ali
9 شهریور 90 16:26
che dokhmali naziiiiiiiiiiiiiii.aros besh ishalahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.inja hava sardeh va chand rozi ham baron amad.
mersi be ma sar mizanid.


ممنون شاد باشید و سالم
مامان آبتین
10 شهریور 90 0:28
وااااااااااااااااااااااااااای خاله چند وقت ما آپ نشدیم تو چقدر شیرین زبون شدی عزیزم خدا تو رو واسه مامان بابا حفظ کنه ایشاا..
قربون حرف زدنات خاله از جمله ی من حموم تمی عدی خیلی خوشم اومد خاله هزار ماشاا.. بووووووووووووووووووووس


ممنون خاله جون
عمه
10 شهریور 90 20:15
سلام عشق من.
 الاهی دورت بگردم عزیزم.
 عمه  رو هم دعا کن.
 خدا دعای کوچولوها رو زودتر براورده میکنه.
دلم برات قدر یه دنیا تنگ شده شیرین دخملم



منم عمه جون دلم برات تنگ شده راستی یاد گرفتم بگم عمه مینو
منا
11 شهریور 90 1:04
سلام مامانیش خوبی مامانی؟ این عید را به تو و نیایش جون تبریک میگم
منا
11 شهریور 90 1:10
خیلی دوست داشتم صدای نیایش را بشنوم اما نمیدونم چرا نمیشه!


ممنون فکر کنم اگه یه کم صبر کنی شاید بشه ممکنه یه کم طول بکشه تا loadکنه
خاله
11 شهریور 90 6:21
سلام پیغام خصوصی داری
عمه
11 شهریور 90 19:35
فدای این شیرین زببونیت بشم دختر گلم عمه مینو عاشقته فرشته کوچولوی خونه همین روزا پهت زنگ میزنم باهات یه عالمه  حرف میزنم
مامان آبتین
12 شهریور 90 3:54
سلام مامان نیایش ما بازم اومدیم اما شما آپ نشده بودید البته پست قبلی به اندازه ده تا پست جدید مطلب داره من دوباره خوندمشون یعنی روزی می رسه آبتین منم این همه جمله بگه فعلا فقط بلده یه جمله بگه بابا وفت یعنی بابا رفت
فاطمه جون نفس باباش
12 شهریور 90 16:35
سلام عزيزم عيدتون مبارك (البته با كمي تاخير) ممنون كه به ما سر زديد ، ماشاالله به اين دختر گلتون خداحفظش كنه با اجازه لينكتون كردم
مامان گیسو
15 شهریور 90 6:06
سلام دوست گلم خدا این دخمل جیگرو برات حفظ کنه التماس دعا خانم خوشگله ممنونم عزیزم منم شما رو لینک کردم بوسسسسسسس
مامان سید پارسا
18 شهریور 90 13:59
خیییییییییییییییییییلی ناز و شیرین زبونه. البته بگم شما هم خیلی خوب اونو تو نوشته تون بیان کردین. ممنون که به ما سر زدین.
سالگرد زیر یه سقف رفتنتونم مبارک


ممنون عزیزم
مامان سید پارسا
18 شهریور 90 21:35
چه دختر ناز و شیرین زبونی ماشالله... البته شما هم خیلی قشنگ تو نوشته تون بیانش کردین.
سالگرد زیر یه سقف رفتنتونم مبارک


ممنون
نازنین نرگس نفس مامان
20 شهریور 90 11:36
ای جان قربون شیرین زبونیهات ماشالله به این خانمی خوبه که حرف میزنی شدی همزبون مامانی طلا خانم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ثمره ی عشق می باشد