نیایش عزیزمنیایش عزیزم، تا این لحظه: 14 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره
امیرعلی جونامیرعلی جون، تا این لحظه: 8 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره

ثمره ی عشق

قدر بدانیم...

1390/10/21 18:44
نویسنده : مامانی
3,356 بازدید
اشتراک گذاری
مادر يعني به تعداد همه روزهاي گذشته تو، صبوري!
 
 مادر يعني به تعداد همه روزهاي آينده تو ،دلواپسي!
 
 مادر يعني به تعداد آرامش همه خوابهاي کودکانه تو، بيداري !
 
 مادر يعني بهانه ی بوسيدن خستگي دستهايي که عمري به پاي باليدن تو چروک شد!
 
 مادر يعني بهانه ی در آغوش کشيدن زني که نوازشگر همه سالهاي دلتنگي تو بود!

مادر يعني باز هم بهانه ی مادر گرفتن...
 
 
 
 
سرم را نه ظلم مي تواند خم کند ،
نه مرگ ،
نه ترس ،
سرم فقط براي بوسيدن دست هاي تو خم مي شود مادرم ؛
 
 
♠ مردان پيامبر شدند؛
و زنان مادر؛
قداست پيامبران را توانسته‌اند زير سوال ببرند؛
ولي قداست مادران را هرگز..!
 
اگر 4 تکه نان خيلي خوشمزه وجود داشته باشد و شما 5 نفر باشيد
کسي که اصلا از مزه آن نان خوشش نمي آيد (( مادر )) است
 
هميشه مادر را به مداد تشبيه ميکردم
که با هر بار تراشيده شدن، کوچک و کوچک تر ميشود…
ولي پدر ...
يک خودکار شکيل و زيباست که در ظاهر ابهتش را هميشه حفظ ميکند
خم به ابرو نمياورد و خيلي سخت تر از اين حرفهاست
فقط هيچ کس نمي بيند و نميداند که چقدر ديگر ميتواند بنويسد …
 
 
پدر و پسر داشتن صحبت میکردن!!
پدر دستشو ميندازه دوره گردنه پسرش ميگه پسرم من شيرم يا تو؟
پسر ميگه : من..!!
... ... ...
پدر ميگه : پسرم من شيرم يا تو؟؟!!
پسر ميگه : بازم من شيرم...
پدر عصبي مشه دستشو از رو شونه پسرش بر ميداره ميگه : من شيرم يا تو!!؟؟
پسر ميگه : بابا تو شيري...!!
پدر ميگه : چرا بار اول و دوم گفتي من حالا ميگي تو ؟؟
پسر گفت : آخه دفعه های قبلي دستت رو شونم بود فکر کردم يه کوه پشتمه اما حالا...
 
 
خورشيد
هر روز
ديرتر از پدرم بيدار مي شود...
اما
زودتر از او به خانه بر مي گردد !
 
پدرم هر وقت ميگفت "درست ميشود"...
تمام نگراني هايم به يک باره رنگ ميباخت...!
 
پدرم ، تنها کسي است که باعث ميشه بدون شک بفهمم فرشته ها هم ميتوانند مرد باشند !
 
آدما تا وقتي کوچيکن دوست دارن براي مادرشون هديه بخرن اما پول ندارن.
وقتي بزرگتر ميشن ،
پول دارن اما وقت ندارن.
وقتي هم که پير ميشن ، پول دارن وقت هم دارن اما . . . مادر ندارن!...
niniweblog.com
 
  این پست تقدیم به همه پدر و مادرها
همه مادر ها و پدر های خوب و دوست داشتنی گذشته ، حال و آینده!
حالا که ماها هم مادر و پدر شدیم خیلی بیشتر درک میکنیم که مادر یا پدر بودن یعنی چی ...
 به راستی که باید قدردان باشیم ، اگر پدر و مادر در قید حیات هستند قدر لحظات رو بدونیم و اگر که به رحمت ایزدی پیوسته اند برایشان خیرات کنیم و روحشون رو شاد کنیم و باور کنیم که دعای پدر و مادر در حق فرزند مستجاب می شه چه در قید حیات باشند و چه نباشند...
 
 
دست پر مهر مادر
تنها دستي است،
که اگر کوتاه از دنيا هم باشد،
از تمام دستها بلند تر است...
 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (23)

زهره مامان هلیا
21 دی 90 20:41
ماشالله نیایش جون چه شیرین زبون شدی


مرسی عزیزم
ممنون اومدی
خاله
21 دی 90 23:52
خیلی زیبا بود و تامل برانگیز ...


قربونت برم آبجی هزار تا بوس
سمانه مامان پارسا جون
22 دی 90 0:52
این پستت عالی بود خانومی
دوست دارم هزار بار این جمله ها رو بخونم


مرسی عزیزم اومدی خوشحالم خوشتون اومده
مامان نیایش (کتاب آفرینش)
22 دی 90 10:34
واقعا که دست پدر و مادر از همه دستها بلندتره .
دوستون داریم من و نیایش .


همین طوره
ممنون اومدی عزیزم
ما هم شما رو دوست داریم خیلی زیاد
مهرانه مامان مهرسا
22 دی 90 10:44
سلام ممنون خيلي زيبا بود


سلام خواهش میکنم عزیزم ممنون اومدی
مادر کوثر و علی
22 دی 90 13:39
سلام عزیزم
ممنونم که به ما سر میزنی
اما از بابت رمز شرمنده ام
آخه به همسرم قول دادم تو وبلاگ ننویسم و اگه هم نوشتم رمز دار بنویسم

راستی این پست هم عالی بود
لذت بردم


سلام خواهش میکنم عزیزم شما ببخشید ان شا الله که همیشه شاد باشی و دیگه غم نبینی
ممنون اومدی
معصومه مامان سهند
22 دی 90 18:21
واقعا جالب بود و زیبا


قابلی نداشت مرسی اومدی
مامان زهرا نازنازی
22 دی 90 19:28
الهی همه ی مادر و پدرها سال های سال پایدار باشند

5شنبه که میشه دلم بیشتر از روزهای دیگه میگیره

http://1651386.persianblog.ir/


ان شا الله
آره حس 5 شنبه هات رو درک میکنم
ممنون اومدی
مامان زهرا نازنازی
22 دی 90 19:28
رمز رو براتون تلگراف کردم


ممنون
حنانه
23 دی 90 2:20
سلامـ
خيلی قشنگ بود خيـــــــــــــلی
کاش قدر بدونيم قبل از اينکه دير بشه


سلام عزیزم ممنون
آره کاش یادمون نره که همیشه باید قدر چیزایی رو که داریم بدونیم
مریم مامان ملینا
23 دی 90 22:26
آره الان که خودمون مادر شدیم به خوبی میتونیم مادر پدرامونو درک کنیم و قدردان زحماتشون باشیم.
امیدوارم بتونیم فرزندان خوب و صالحی تحویل اجتماع بدیم
خیلی جملات زیبایی نوشتی مامان نیایش، ممنون


ممنون از شما عزیزم که اومدی
ا نشاالله همین طور باشه که گفتی همه موفق باشن
مامان گیسو
24 دی 90 19:10
ممنون عزیز دلم
عالی بود لذت بردم


خواهش میکنم خانمی ممنون اومدی
مامان ماهان
25 دی 90 10:06
عالی بود عزیزم واقعا لذت بردم


خواهش میکنم قابلی نداشت خوشحال شدم اومدی شاد باشی همیشه
مامان سانای
25 دی 90 10:47
بیا تا قدر یکدیگر بدانیم ...ممکنه فردا خیلی دیر باشه


همین طوره عزیزم واقعا کاش همیشه قدر داشته هامون رو بدونیم از همه مهم تر عزیزانمون
مامان مانی جون
25 دی 90 16:27
سلام ممنونم
میگم نمیدونم چرا نمیشه وایه دو تا پست آخرت نظر داد فکر کنم مشکل از قالبته
من که یه جوری میبینم انگار یه خط افتاده وسطش مثه به کاغذ که بریده باشی و بچسبونی
حالا از بهیه هم بپرس
نیاییش جون برف بازی خوش بگذره


سلام عزیزم ممنون که به ما سر میزنی نمیدونم اشکال از کجاست چون خودم تا حالا ندیدم که چه جوری میشه؟!!!ولی شاید اگه با اکسپلورر باز کنی مشکلی نداشته باشه
بابای آروین جان
25 دی 90 21:39
سلام خواهش میکنم نظر لطفتونه ، خدارو شکر آروین جان بهتر شدن فقط یه خورده عوارض سرماخوردگی هنوز دارن،مامانی بنده خدا از بس به منو آروین جان رسیدن و کسی نبوده بهش برسه، متاسفانه هنوز درگیر سرماخوردگیه ، خانمم سلام میرسونه و کلی قدردانی از بابت احوالپرسیتون . اشالا خانواده محترم شما و باخصوص نیایش جون همیشه سالم و تندرست باشید .بازم ممنونیم .


سلام خدا رو شکر که بهتره گل پسرمون ان شا الله که همیشه خوب باشید و شاد
مامان خانمی زودتر خوب شو دیگه...الهی همیشه سالم باشید و سایتون رو سر گل پسر
محيا كوچولو
26 دی 90 0:26
سلام به نيايش نازنين، مواظب باش سرما نخوري،من از سفر با كلي سوغاتي اومدم


سلام
همیشه به سفر
ممنون پیش ما اومدی
شاد باشی همیشه
مامان نازی نرگس
26 دی 90 0:45
چه خوشکل نوشتی آخه حالا که مامان شدیم بهتر میتونیم درک کنیم یه عالمه بوس واسه نانی شیرین زبونراستی خانمی میبینی چه بلا شدن این خانمها تقریبا همسن هستن میتونم کامل تصور کنم کارهای نیایش رو واقعا شیرینه مخصوصاکاراشون


سلام عزیزم ممنونم لطف داری بوس برای شما
آره این ورووجک ها بدجوری دلبری میکنن تو این سنشون خدا همشون رو حفظ کنه
مامان زهره
26 دی 90 11:25
سلام. خانومی خیلی قشنگ بود. مادر یعنی فقط مادر


سلام ممنون عزیزم
مامان پارسا
26 دی 90 13:37
سلام
مطلبتون خیلی خوب بود. به دلم نشست، با اجازتون این مطلب رو توی وبلاگ پارسا جون می ذارم تا بقیه دوستامون هم ببینند.


سلام خواهش میکنم اشکالی نداره
مامان الینا
27 دی 90 12:53
خیلی باحال بودی


ممنون عزیزم
مامان الینا
27 دی 90 12:56
راستی نمیدونم چرانمیشه واردقسمت نظرات اون 2 تا پست جدید بشم


ببخشید عزیزم فکر میکنم با بعضی مرور گر ها مشکل داره قالب وبلاگم اگه تونستی با اینترنت اکسپلورر هم امتحان کن ممنون اومدی خانمی
مامان امیرعلی
28 دی 90 16:01
وای عجب آدم برفی درست کردی خاله.نتونستم تو پست اولی نظر بدم اینجا نظر دادم.


ممنون اومدی خاله بوس برای شما
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ثمره ی عشق می باشد