نیایش عزیزمنیایش عزیزم، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 7 روز سن داره
امیرعلی جونامیرعلی جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 19 روز سن داره

ثمره ی عشق

اللهُ اکبر...

1391/3/20 13:17
نویسنده : مامانی
640 بازدید
اشتراک گذاری

امروز ازم پرسیدی مامان اللهُ اکبر حرف خوبیه؟لبخند

گفتم آره مامان خیلی خوبه

گفتی :خب یعنی چی ؟

گفتم : یعنی خدا بزرگه خیلی بزرگ از همه بزرگ تر ...

تو گفتی :مثل آدمایی که خیلی چاقالو اَن بزُگن ؟(بزرگن؟)چشمک

خنده ام گرفت و گفتم نه مامان خدا که آدم نیست خدا بزرگه یعنی خدا همه جا هست و همه چیز مال خداست همه زمین و آسمون و هر چی که ما داریم...

تو گفتی : نه مال ماست ای ناقلا!زبان

گفتم : فدات شم نه هر چی که ما داریم و خدا بهمون داده ،مال خودشه و خدا خیلی بزرگه یعنی اونقدر ما رو دوست داره که همه چی بهمون داده تا بتونیم قشنگ زندگی کنیم

با ناراحتی گفتی : نه من نمی خوام خدا بزرگ باشه می خوام کوچیک باشه!ناراحت

گفتم:آخه چرا؟

گفتی :آخه برای اینکه می خوام کوچیک باشه دیگه...

(چند بار گفتم خب چرا می خوای کوچیک باشه ولی تو همش همین جمله رو تکرار کردی)و گفتم اگه خدا کوچیک باشه که نمی تونه کارایی که ما می خواییم برامون بکنه ما هر چی که از خدا بخواییم بهمون میده و وقتی که بزرگ باشه می تونه هر کاری که خودش بخواد و ماها ازش بخواییم انجام بده...

گفتی : یعنی هر کاری بخوام میکنه مثلا این سیدی گاوه رو برام میذاره ببینم؟؟؟!!!!!!!!!!!!

 موش کوچولوی مامان

اینم منم بعد از شنیدن این جملهابرو

پی نوشت1 : این گفتگوی عاشقانه ،عارفانه ی من با دخملم که تا این جمله ی آخرش خیلی لذت بخش بود برام و واقعا ذهنم رو درگیر کرده بود که چه جوابی بهش بدم با این جمله آخری که گفت برام مشخص شد که از کجا داره آب می خوره! نگو این دخمل من به خاطر این که من بهش گفتم این سیدی گاوه رو (کارتن رییس مزرعه اوتیس :گاوی که توی این کارتن شخص اوله و متاسفانه دوبلشون اصلا مناسب سن بچه ها نیست و خیلی حرف های بد ازش یاد میگیره ) نباید ببینی چون حرف بد ازشون یاد میگیری و من دوست ندارم دخترم حرف بد بزنه ... این سوال و جواب ها توی ذهنش شکل گرفته بود البته خیلی برام جالب بود ولی همش دارم فکر میکنم چه قدر تربیت بچه کار سختیه مخصوصا که خودت اونقدر کامل نباشی که بتونی همیشه بهترین حرف و بهترین کار و بهترین روش و رفتار  رو به بچه ات یاد بدی...خدایا تو که خیلی بزرگی خودت به همه مامان و باباها کمک کن کودکی رو تربیت کنن که به تو خیلی نزدیک باشه همیشه دوستت داریم خدا جونقلب

پی نوشت 2: دخمل نازنینم صلوات فرستادن رو هم یاد گرفتی بغلخدایا شکرت

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (38)

مامان نيروانا
20 خرداد 91 14:37
سلام،
الله اكبر ناني جونم، الله اكبر از خلقت تو جيگرگوشه ي شيرين زبون!
زهره جونم، جداً خيلي سخته براي مسافري كه تازه از بهشت اومده و حالا به حكم زندگي زميني و سن كمش فقط اونچه رو كه با حواسش حس و لمس ميكنه، ناديده ها رو شرح بدي و خدايي رو كه پيشش بوده توصيف كني. زياد نگران نباش يه روزي گل سرخش رو پيدا ميكنه. گاهي با خودم ميگم مگه من چقدر خدا رو محكم و از اعماق قلبم ميشناسم كه بخوام براي نيروانا توضيحش بدم. اون تنها چيزي كه فعلاً از خدا ميدونه اينه كه به همت خاله شهلا ياد گرفته هر چي ازش ميپرسيم كه مثلاً‌ اين شيرين زبونيت رو كي بهت داده، اين موها رو، اين چشما رو، اين ... رو كي بهت داده ميگه: خدا داده، خدا داده و اگر زياد خوش خوشانمون بشه و هي تكرار كنيم يهو ميگه : اختاپوس. ميدوني كه جالب توجه ترين چيزي كه فكر كنم تا حالا كشفش كرده اختاپوسه. و اونوقت همه ي ما ساكت ميشيم و ادامه نميديم. اون از ديد خودش خداش رو ميگه ولي ما با ديد كوتاهمون از ترس خدايي كه از بچگي برامون ساختن ادامه نميديم و فكر ميكنيم بچه به بيراهه داره ميره. نگران نيايشت نباش. اون خيلي پاك و معصومه، بذار خودش به موقع خداي خودش رو پيدا ميكنه. تو دستاي خداي مهربونم ايمن باشين هميشه و همه جا. ميبوسمتون


منونم فریبای عزیزم مثل همیشه از حرف های قشنگت لذت بردم و استفاده کردم قطعا همین طوره که یه روز خداش رو پیدا میکنه یه روز که شاید دیر هم نباشه و من نگران هم نیستم چون خدای اون هم خیلی دوست داشتنی هست ولی به حکم همون زمینی شدنش و تاثیر پذیری بی حدش از ما و اطرافیان همیشه فکر میکنم چه جوری میتونم بهترین جئاب رو برای پیدا کردن خدا بهش بدم برای اینکه درک درستی ازش داشته باشه خدا به هممون کمک کنه همیشه به خودش می سپارمش و برای همهفرشته های زمینی مون همین آرزو رو دارم که توی دستای امن خدا باشن تا ابد بی نهایت سپاس مهربونم
خاله
20 خرداد 91 15:02
ااهی من فداش بشم خیلی ناقلا شده این وروجک

کاش می نوشتی بالاخره در جواب سوالش بهش چی گفتی !! ؟
اینکه خدا میتونه سی دی براش بذاره ؟



دیگه من همون جوری موندم آبجی کم آوردم
خاله
20 خرداد 91 15:04
قربون قیافت با اون بادکنکای رو سرت شیطون بلا


قربون تو خاله ی گل اون تله ها !
خاله
20 خرداد 91 18:57
مامانیش یکم تشخیصش سخته اون دو تا گوش، مدل تله یا بادکنکه !!!!
ولی هرچی هست خوشگله .
عین موش شده واقعا !!!!


نه دیگه قربونت برم تله شاید تو عکس خیلی معلوم نیست
ممنون عزیزم یه تله خوشگله که فاطمه جون براش خریده
مامان سید کوچولو
21 خرداد 91 0:00
نازی دختر کوچولو انگار تمام ارزوش تو اون لحظه همین بوده
واقعا این سی دی ها به درد بالای 18 سال میخوره


آره واقعا بچه های الان خیلی باهوشن و خیلی هم تاثیر پذیر
مامان یسنا
21 خرداد 91 2:42
چه بامزه است این سوال و جواب.. ولی باهات موافقم که تربیت بچه ها وقتی خودمون نقص داریم خیلی خیلی سخته. خدا به هممون کمک کنه


آره واقعا جالبه چیزهایی که توی ذهنه بچه ها میگذره و واقعا خیلی ریزه کاری داره تربیت درست بچه خدا خودش کمک کنه
سمیه (مامان مسیح مقدس)
21 خرداد 91 2:58
سلام عزیزم...خوبی ؟ نیایش گل و گلابمون خوبه ؟ الهی ..چقده این دخمل شیرین زبونه...ماشالله...یه بوس محکم از طرف رو لپای نازش بنشون..
مراقب خودتون باشین


سلام خانمی ممنونم اومدی ما خوبیم خدا رو شکر ایشالا خوب و خوش باشید همیشه
مسیح گل رو ببوس در اولین فرصت میام پیشتون بوس برای شما
مامان نسترن
21 خرداد 91 9:06
واقعا ماشالاه به هوش بچه های امروزی


ما شا الله
ممنون اومدی عزیزم
ندا مامان نيايش
21 خرداد 91 9:34
تبريك خانمي . هم به خاطر يادگرفتن اين ذكر عزيز هم به خاطر برنده شدنت توي مسابقه .
دوستون داريم ...


ممنونم خانمی مثل همیشه لطف داری ما هم شما رو دوست داریم شاد باشی
مادر کوثر
21 خرداد 91 9:59
ماشالله به شیرین زبون

"همش دارم فکر میکنم چه قدر تربیت بچه کار سختیه " دغدغه ی هر روزه ی من


ممنونم واقعا همین طوره خیلی سخته و ریزه کاری زیاد داره خدا خودش کمکمون کنه
مامان بیتا
21 خرداد 91 13:09
ااااااااااااااااااای جانم خانوم موشی


مامان امیرناز
21 خرداد 91 13:27
سلام عزیزم دقیقا این مساه واسه من و امیرنازمم اتفاق افتاد منم فکر کردم با این همه هجوم تکلونوپی چه باید کرد؟ خدا این دختر نازت و حفظ کنه پیشمون بیا دلم تنگید عزیزم


سلام عزیزم خدا خودش کمکمون کنه تا این فرشته ای زمینی باز هم به خدا نزدیک و نزدیک تر بشن توی زندگی این دنیایی شون حتما میام پیشتون در اولین فرصت ممنونم که اومدی خانمی
مامان امیر علی
21 خرداد 91 15:47
وای عزیزم کلی دلم براتون تنگ شده بود.
منم لذت بردم از گفتگوتون.خیلی باحال و بامزه بودنیایش خوشگل رو از طرفم ببوس


ممنونم عزیزم که اومدی حتما میام پیشتون منم دلم تنگ شده بود خیلی لطف کردی اومدی و ممنون از محبتت بوس برای شما
مامان یسنا
21 خرداد 91 15:49
عزیزم خصوصی


جوابش رو برات تلگراف کردم
مامان گیلاس
21 خرداد 91 16:02
سلام
منم صبح داشتم با خودم فکر میکردم که باید چطور بچه ها رو تربیت کنیم الان دیگه همه بچه ها بیشتر از سنشون میفهمن.
واقعا خدا خودش باید کمکمون کنه.



سلام عزیزم واقعا همین طوره دوره این بچه ها خیلی فرق میکنه همه چی براشون در دسترسه و جامعه خیلی تغییر کرده خدا خودش کمک می کنه ان شا الله اگر خودمون هم بخواهیم موفق باشی مامانی گل
شبنم
21 خرداد 91 17:11
تک تک ااین جملاتت رو که می خونم،غرق یه حس خوب می شم.
شما باید مامان بی نظیری باشید..لذت می برم که انقدر جدی،دغدغه درست تربیت شدن بچه تون رو دارید..
مامان نیایش،اگر من یه وبلاگ درست کنم،شما هم می یاید پیشم؟
دلم می خواد دلتنگی هامو بنویسم.


عزیزم خوشحالم که بازم اومدی امید وارم که خوب باشی ممنونم از نظر لطفی که به من داری نه من این همه نیستم گلم از لطف شما دوستان حس خوبی دارم حس موندن در اینجا حتما درست کن و خودم اولین نفری هستم که میام پیشت به شرطی فقط از سر دلتنگی بنویسی گلم نه نا امیدانه و مایوس کننده خیلی خوشحال میشم اگه وبلاگ بسازی به نظرم کار خوبیه ممنون اومدی
الهام مامان رامیلا
21 خرداد 91 17:13
ای جانم آفرین دخمل بلا


قربون شما
حنانه
21 خرداد 91 17:57
سلامـ

جالب بود زهره ماشالا چقد فک کرده تا این حرف به ذهنش رسیده


سلام ممنون عزیزم آره خیلی فکر میکنه خدا رو شکر
سمانه مامان پارسا جون
21 خرداد 91 17:57
سلام زهره جون برنده شدنتون رو تبریک میگم
متنتون خیلی خیلی قشنگ بود
قربون نیایش گل که صلوات میده، آفرین دختر ناز
عکست خیلی بامزست


سلام سمانه جون ممنونم عزیزم چشای پر محبت شما قشنگ می خونه لطف مامان جون نیایش بود دیگه ممنون از حضورت و نظر لطفت
مامانی درسا
22 خرداد 91 1:08
ای حونم نیایشی با این سوالت قربونت برم باهوش من ...... مامانی تبریک میگم نیایشی برنده شده عزیزم ..... هزار تا بوس واسه دخملی ناز خاله


قربونت برم خانمی ممنون از حضورت و ممنون بابت تبریکت ان شا الله موفق باشید همگی
خاله
22 خرداد 91 4:25
دیروز ساعت حدود 14 اتفاقی رفتم تو سایت نی نی وبلاگ . دیدم جیگر خاله تو ویترینه
البته با اینکه خونه ی مامان بودی و دیدمت یادم رفت بگم
خوشحال شدم دیدم باز ویترینی شده این وروجک بوووووووس


اِِِِِِِِِِی نا قلا می گفتی خب
آره خدم هم ساعت 11 دیشب دیدم
وقت نکردم نظرات رو تایید کنم با عرض معذرت و تشکر از همه
خاله
22 خرداد 91 4:28
مگه تو مسابقه برنده شده ناناز من؟ روز پدر ؟
آفرین به مامانش
تبریک


من خودم هم خبر نداشتم یه دفعه دیدم یادم اومد مسابقه بابایی دوست دارم بوده که نتیجه اش معلوم شده آفرین به مامان جونش که شعر میگه من که هنری ندارم فقط هنر دوستم
محیا یعنی تمام زندگی
22 خرداد 91 11:43
سلام
انشالله نیایش که بزرگ شد انقدر بهت جانم بگه و دختر خوبی باشه که به داشتن دختری مثل نیایش افتخار کنی و انشاالله باعث شادی زندگیت بشه


سلام عزیزم ممنونم ان شا الله که این طور باشه ان شا الله که من لیاقتش رو داشته باشم براتون آرزوی بهترین ها رو دارم
فاطمه زهرا
22 خرداد 91 12:52
سلام خاله جوووووووون
واااااااای که چه دخمل ناااازی دارین...
خدا براتون حفظش کنه
گفت و گوتونم خیلی جذاب بود...
واقعا قانع کردن بچه ها سخته..
راستی من یه وبلاگ واسه دخترخالم ساختم که خاطراتشو توش بنویسم...
خوشحال میشم تشریف بیارید و با نظرتون هم من و هم اونو خوشحال کنید...


سلام ممنون از لطفت حتما میام موفق باشی
سمیه (مامان مسیح مقدس)
22 خرداد 91 13:02
سلام عزیزم...رمز رو برات خصوصی فرستادم


ممنون
مادر کوثر
22 خرداد 91 13:09



سمانه مامان پارسا جون
22 خرداد 91 13:18
خصوصی عزیزم


ممنون
نگار(مامان سام)
22 خرداد 91 16:10
بحث جالبی بود وقتی به سوال نیایش رسیدم کلی خندیدم واقعا آدم میمونه چه جوابی بهش بده.


آره واقعا هنوز هم موندم ممنونم اومدی خانمی
مامان هلیا
22 خرداد 91 16:15
تبریک میگم که برنده شدید.امیدوارم همیشه موفق باشید.


ممنونم از شما با آرزوی موفقیت برای شما
مامانی فری
22 خرداد 91 17:12
سلام عزیزم اومدم دعوتتون کنم بیاین جشن دندونی منتظرتون هستم تشریف بیارین :


سلام ممنونم حتما میام
انیس کوشولو (✿◠‿◠)
22 خرداد 91 18:11
هزار ماشاا........
خیلی جالب بود برام
دنیای بچه ها پر از خداست......خدا حفظش کنه ایشاا.....
با افتخار لینکتون کردیم
اگه مایلید ما رو هم به این اسم لینک کنید
انیس کوشولو (✿◠‿◠)
این شکلکش یادتون باشه(✿◠‿◠) برام خیلی خواستنیه
ممنون
منتظرتون هستیم


ممنونم عزیزم خدا نگه داره همه بچه ها باشه مرسی اومدی ولی آدرس نذاشتی که بیام حتما آدرس بذار دوست دارم انیس کوشولو رو ببینم بوس


شبنم
22 خرداد 91 18:27
چشم مامان نیایش،قول می دم با ناامیدی و یاس ننویسم..از روزها و خاطراتم و دغدغه هام می نویسم،خوبه؟
با یه سری برنامه هایی که برای اینده دارم
ایا می شود دختر شما را یک گاز یواش گرفت؟...


موفق باشی عزیزم ممنون از لطفت اشکالی ندایه فقط یواش...




آسمونی ها
22 خرداد 91 22:46
وای چه بامزه
من و همسرم کلی خندیدیم از دست این وروجک ...

چقدر دنیای بچه ها کوچیک و قشنگه!!!
کاش هنوز بچه بودم


عزیزم ممنونم از محبتت واقعا دنیای بچه ها زیباست ممنون اومدی عزیزم راستی برات تلگراف کرده بودم مشکل وبلاگت رو که برام باز نمیشه عزیزم نمیدونم چک کردی یا نه ولی همش error میده چک میکنی ببینی مشکل چیه که باز نمیشه ممنون عزیزم
مامان فرنيا
24 خرداد 91 8:22
عجب گفتگوي جالبي من كه فكر ميكنم اين فكر ماست كه اينقدر محدود است ما فقط اينو ميبينم كه بچه دنبال سي دي است اما اين سوال واقعي يك نيايش جون است كه خدا قادر به انجام هركاري هست؟ حتي انجام كاري كه مامان براي اون منع كرده؟ دنياي زيباي كودكي انها از نظر ما كوچيكه توقع ما از بچه 2-3ساله اينه كه دنبال عرفان باشه؟! من كاملا با نظر مامان نيروانا جون موافقم ديدن سي دي يعني يك خواسته بزرگ كه ايا خدايي كه شما بزرگا ميگيد قادر به انجامش هست؟


میدونی عزیزم منم توقع ندارم بچه ی 2 ، 3 ساله دنبال عرفان باشه ولی خب دلم می خواد وقتی من چیزی رو ازش می خوام و براش توضیح میدم که به صلاحت نیست از من به عنوان مادر بپذیره چیزی که دغدغه ی هر روزه ام هست در تربیت کودکم توی این دوره و زمونه که خیلی عوض شده همه چی ، همه ی ارزش ها حتی...
مریم مامان ملینا
24 خرداد 91 11:20
خیلی بامزه ای نیایش جون
من هم مثل تو دغدغه ی تربیت ملینارو دارم ولی تا حالا به مسئله ی خدا و ماوراالطبیعه فکرنکرده بودم.واقعا آموزشش سخته و به نظرم کار ماهم نیست، خود خودش باید یاری کنه


ممنونم عزیزم ان شاا لله خودش کمک کنه تا بهترین دید رو بچه هامون ، بچه های این زمونه ی عجیب و غریب بهش داشته باشن


عزیزم نمیدونم چرا هر چی توی لینک هام رو نگاه میکنم ملینا جون رو نمی بینم میشه آدرست رو بذاری ممنونم
سعید
25 خرداد 91 20:02
S.M.A (مرجع کد آهنگ) اگر مي خواهيد وبلاگ جذابي داشته باشيد مي توانيد يک اهنگ مناسب براي آن انتخاب کنيد. کد آهنگ بيکلام کد آهنگ تيتراژ سريال ها کد آهنگ خوانندگان ايراني و خارجي کد آهنگ شاد کودکان و کدهاي مذهبي منتظر حضور شما هستم
فریبا
26 خرداد 91 13:31
سلام دوست گلم ، من هنوز مادر نشم ولی همیشه نگران این موضوعم که نکنه بچه مو نتونم اونجوری که دوست دارم تربیت کنم یا اینکه تو این جامعه ای که هزار جور آدم است تاثیر بد بگیره ، خدا خودش باید کمکمون کنه ،@}; راستی اسم دخترتون خیلی قشنگه ، همسر منم خیلی دوست داره ، همیشه میگه اگه یه روزی خدا بهمون یه دختر داد اسمشو بذاریم نیایش ، خدا براتون نگهش داره ، زیر سایه امام زمان بزرگ بشه ، با اجازتون لینکتون میکنم


سلام عزیزم ممنونم از نظر لطفی که به ما داری عزیزم ان شاا لله که به زودی صاحب یه نیایش کوچولو بشی گلم براتون آروزی بهترین ها رو دارم و موفق باشی همیشه
مامان سارینا
27 خرداد 91 10:04
فدای این دخملی ناز و خوشمزهههههههه . نیایش گلی ماشللله خاله از کجا به کجا رسیدی این سوال و جواب واسه رسیدن به این بود خاله ؟؟؟؟ جیگرت برم عزیز دلم انشالله زنده باشی گلی خانوم . فدات که صلوات هم میفرستی . نیایش صلوت فرستادی خاله رو هم دعا کنیا سوال و جوابهای باحالی بودن . عاشق سوالاشم چقدر بچه ها پاکن و دلاشون سادست . خیلی خیلی نیایش عزیزم رو ببوسید


ممنونم عزیزم از محبتت به ما
ان شا الله همه مون بتونیم در برابر سوال های پاک و ساده ی بچه ها( که به ظاهر البته ساده است تو دل و فکرشون چه خبره خدا میدونه) بتونیم بهترین جواب رو داشته باشیم ان شاا لله
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ثمره ی عشق می باشد