نیایش عزیزمنیایش عزیزم، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 3 روز سن داره
امیرعلی جونامیرعلی جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 15 روز سن داره

ثمره ی عشق

وقتی نیایش مامان می شود!!!

1390/5/7 16:32
نویسنده : مامانی
1,842 بازدید
اشتراک گذاری

اینو می بینی؟؟؟

دیگه نمی بینی!!!

این عکس مربوط به چند ماهه پیشه نیایش هست، نمی دونم از کجا همچین چیزی دیده بود و یاد گرفته بود ، شایدم خودش کشف کرده بود! به هر حال جالب بود برام که توپش رو زیر لباسش قایم کرده بود اینطوری...

تو این مدت یکی دو ماه خیلی پیشرفت کرده دخملی کارای جدید میکنه مثلا جوراب (به قول خودش جوبو) و  کفشاش رو خودش می پوشه تقریبا هم درست می پوشه یا شلوارشو  میتونه در بیاره و بپوشه... یا اگه جایی رو کثیف کنه میره دستمال میاره و تمییز میکنه و میگه مامان من این تَمپی یعنی مامان من اینو تمییز کردم ، حرفای جدید میزنه بیشتر کلمه ها رو درست میگه و البته با مزه ، تازه شعر  هم میخونه:

ببعی بع بع دمبه نه نه

توپ گیگیله آبی

بابا عیدی

بیشتر حرفاش سه کلمه ای شده: خاله بدو  بیا

مامان بیا بده

بابا بیا خوابی (بخوابیم)

...

آ آ  جُوجه چن ؟!  یعنی (آقا گوجه جند؟)

منگول،انگول (شنگول و منگول و حبه انگور)

گُیه تو آب (گرگه افتاد تو آب)

تقریبا روز به روز پیشرفت میکنه خدا رو شکر... و همه هوش و حواسش پیش بقیه است تا ببینه چی میگن و چه کار میکنن تا زود تکرار کنه خلاصه که نیایش 22 ماهه من شده تنها سرگرمی و دلخوشی مون...

فرهنگ لغت کوچولوی من در ادامه!!!! 

فرهنگ لغت جدید نی نی کوچولوی من:

(البته غیر از کلمه هایی که تا الان درست میگفته)

 بعضی کلمه هاش درست شده بعضی هاش هنوز نه!!

جدید ترین کلماتش:

کیه؟

معلوم

گم

پیدا

تموم

 

دندون

 

خنده

 

دُم

هُل

جوجه

خم

آخ

بدو بدو

آبی

جیب

خالی

خاکی

عیدی

جعبه

بند

 

 

بعدی

 

هلو

آلو

گُل 

من 

تو 

حوله

حموم

پول

کَله ( =سر)

پله

طوطی

لب

لُپ

نون

توپ

بده

بیا

باد

بالا

خامه

الو

بله

نه

(که بیشتر از بله به کار برده میشه توسط این کوچولو)

پتو

اتو

اوف

پوف

دو 2

شیش6

ده 10

(با عرض معذرت)

جیش!

پی پی!

.

.

آتیله =آتلیه

خوابولو=خوابالو

تن تن=تند تند

اتو دا=اتو داغه

اوبوتو=اتوبوس

نما=نماز

بادی گو=بازیگوش

خَگو=خرگوش

شی=شیر

شیمین=سیب زمینی

شینی=شیرینی

شینی=سینی

جوبو=جوراب

باداباد=بادکنک

گِیه=گریه

هِله=ژله

اَند=قند

وودوو=وضو

شیل=فیل

توچه=کوچه

گوبولو=گلابی

پن=پهن(آخه دخملی تو پهن کردن لباسای خیس کمک میکنه به مامان)

شیب=سیب

جُوجه=گوجه

دیا=دریا

دما=دماغ

انگول=انگور

خوابی=خوابید

بیدا=بیدار

پا=پاشو

کا=کاسه

ما=ماست

پنی=پنیر

گو=گوش

کُله=کلاه

کوله=کولر

بادی= بازی

آب بادی

خاله بادی

بادی گو=بازیگوش

لالالِل=لالایی

گی گیل=قلقلی

تُت=کُت

پانین=پایین

حوب=خوب

جا به جاب=جا به جا

جی جی =چی چی

هَیا= هوا،هواپیما

عدو=عروس

خَبه=خربزه

کُمبین=کمد

مانی=ماشین

خامو=خاموش

مانی کوک=ماشین کوکی

جاجی=جارو

هوتو=خروس

نی=نیست

نی نی نا=نی نی ناز

من حوب=من خوبم

من تِ= تشنمه

جم=جمع(دخملی تو سفره جمع کردن خیلی کمک میکنه به مامان)

توتو من نی=جوجه ی(تو تو) من نیست

نه دوو ، دوو  نه = دوست ندارم

مامان دووو=مامان دوسِت دارم

منم دوست دارم عسلم 

اگه بازم چیزی یادم اومد یا گفتی میام می نویسم دخمل قشنگم

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان ماهان
7 مرداد 90 14:37
ای جونم چه مامان نازززززززززززززززززززززی موش نخورتت نیایش جونم با این کارای بامزه ای که میکنی خوشحالم که روحیه ات بهتر شده
الهام مامان رامیلا
7 مرداد 90 16:42
سلام عزیزم این دخملت از اون شیطوناست از طرف من یه ماچ آبدارش کن و یه گاز کوچولو
مامان آبتین
8 مرداد 90 2:31
چه دخمل باهوشی و چه مامان نازی اجازه میدی ببوسمت ماچ
مادر نیایش کتاب آفرینش
8 مرداد 90 11:20
دوست جونم نیایش خانم . دیگه بزرگ شدی ها . دیگه چادر سرت می کنی ، نماز می خونی ، نی نی میاری !!!!! آفرین به تو عزیز دل خاله . دوست داریم من و نیایش .
مامان ثنا
8 مرداد 90 14:00
سلام دخمل نازو بامزه ای دارید خدا نیایش را برای شما و شمارو برای نیایش همیشه سهیهو سالم نگه داره.
مهرانه مامان مهرسا
9 مرداد 90 9:52
سلام عزيزم ايشالا هميشه سر حال باشي البته مطمئنم با اين دختر شيرين با اين همه كاراي با مزه روز به روز سرحالتر ميشيد
مونا مامان گلسا
9 مرداد 90 10:18
وای جان شیتمشو خداااا
مامان طاها
9 مرداد 90 16:15
چه دخمل بلایی هستی ها
آزاده
9 مرداد 90 18:41
اي دخمل شيطون بلا چه كارهايي ميكني تو خاله انگار اين مادر بودن با خون دخترا سرشته شده بوسسسس عزيز خاله
فاطمه شجاعی
10 مرداد 90 13:06
وای دلم برات لک زده جوجو قربون اون توپ قشنگت برم که تولباست قایمش کردی
مامان رها
11 مرداد 90 12:06
ای جیگرتو دخمل بلا اینارو از کجا یاد گرفتی جیگر طلا
عمه
11 مرداد 90 16:54
سلام خوشگلم
نانی جون همبازی می خوای نفسم
دعا کن خاله جون زودتر یه نی نی بیاره 
باهاش بری بازی,خیلی دوستت دارم وروجک



سلام عمه جون من که به خاله میگم ولی اون زیر بار نمیره دیگه چی کار کنم مجبورم خودم دستب ه کار بشم دیگه!!!!!!!!!
مامان مهرسا
12 مرداد 90 12:15
سلام قسمت نظر آپ جدیدت باز نشد .انشاالله ماه رمضان بر شما هم مبارک باشه و نماز و روزتون قبول باشه نیایش جون را ببوس
نازنین نرگس نفس مامان
12 مرداد 90 15:37
کارا و شیطنتات رو که میخونم کلی ذوق میزنم اخه تقریبا همسن دختر منی و کاراتون توی یه مایه است و فوق العاده بانمک و شیرین
مامان عرشیا
13 مرداد 90 13:12
سلام به نیایش کوچولو ومامانی. وبلاگ شمارو توی سایت خاله گلنار دیدم. چه دخمل نازی دارین!!
انشاا... روزی که در واقعیت منتظر به دنیا اومدن نوه تون باشین...


niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ثمره ی عشق می باشد